پس‌ازاینکه بر روی گزینه بالا کلیک کردید صفحه‌ای مشابه زیر برای شما نمایش داده می‌شود، درواقع این قسمت بخش اول مراحل استفاده از افزونه دکان است که شامل قسمت “فروشگاه”می‌شود. این قسمت شامل فیلدهای مختلفی می‌باشد که شما می‌توانیدآن‌ها را پر کنید و پس‌ازآن گزینه‌ی “ادامه” را انتخاب نمایید، البته این امکان برای شما وجود دارد که بر روی گزینه‌ی “از این مرحله بگذر” را انتخاب نمایید تا بتوانید بدون واردکردن اطلاعاتی در این قسمت به مراحل بعدی بروید.

مرحله بعد یا همان فروش از شما می‌خواهد تا وضعیت کلی کمیسیون دهی را مشخص کنید. می‌توانید به‌دلخواه خود در این قسمت نوع و درصد کمسیون را مشخص نمایید

مرحله‌ی سوم “برداشت” می‌باشد که شما می‌توانید در این قسمت نحوه پرداخت هزینه را مشخص می‌کنید. چگونگی انتقال هزینه محصولات را مشخص کرده و گزینه ادامه را انتخاب نمایید

پس از انتخاب گزینه‌ی ادامه در تصویر بالا شما ای یک صفحه جدید با عنوان “توصیه‌شده” روبه‌رو خواهید شد که درواقع مواردی را به شما توصیه می‌کند که برای ارتقاء فروشگاه اینترنتی شما مفید می‌باشد و بهتر است آن‌ها را تأیید و ادامه را کلیک کنید.

برای ورود به بخش تنظیمات این افزونه باید بر روی “مشاهده داشبورد دکان” کلیک کنید.

 

تنظیمات کلی افزونه دکان

پس‌ازاینکه تمامی روند فعال‌سازی افزونه را به‌درستی طی کردید وارد صفحه‌ی جدید می‌شوید که مربوط به داشبورد یا همان پیشخوان افزونه دکان می‌باشد. برای دسترسی به گزینه‌های بیشتر باید بر روی گزینه‌ی “تنظیمات” کلیک نمایید.

پس از کلیک کردن بر روی تنظیمات این افزونه صفحه‌ای مشابه زیر برای شما بازخواهد شد که گزینه‌هایی در خصوص تنظیمات در اختیار شما قرار خواهد گرفت. همان‌طور که مشاهده می‌کنید در این بخش گزینه‌های مختلفی در خصوص تمامی تنظیمات افزونه در اختیار شما قرار خواهد گرفت

در قسمت “عمومی” می‌توان گزینه‌های مانند دسترسی به پنل مدیریت و یا عدم نمایش پیام خوش‌آمد گویی را مشخص نمود. تنظیمات دیگری نیز در این قسمت وجود دارند که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید. به یاد داشته باشید که حتماً بر روی گزینه‌ی Save Changes کلیک کنید تا تغییرات موردنظرتان که وارد کردید اعمال شود.

 

تنظیمات فروش

بخش بعد در خصوص تنظیمات فروش می‌باشد، به‌طور کلی این قسمت به دو قسمت تقسیم می‌شود که یکی از آن‌ها مربوط به تعیین نوع و درصد کمیسیون و دیگری برای مشخص نمودن قابلیت‌های فروشندگان می‌باشد. با استفاده از فیلدهایی که برای شما مشخص‌شده است می‌توانید تمامی تنظیماتی که در رابطه با فروش محصولات فروشندگان دیگر می‌باشد نظارت داشته باشید.

پس‌ازاینکه میزان کمیسیون هر فروشنده را مشخص کردید حتماً Save Changes را که در پایین صفحه وجود دارد انتخاب کنید چراکه در غیر این صورت تغییراتی که وارد کردید اعمال نخواهد شد.

تنظیمات برداشت

بخش سوم در تنظیمات افزونه دکان به “تنظیمات برداشت” اختصاص داده‌شده است. هر آنچه در رابطه با روش‌های پرداخت محصول می‌باشد در اینجا قرار دارد. درواقع می‌توانید از این بخش مشخص نمایید که مشتری سایت شما از چه روشی هزینه محصول خریداری‌شده را پرداخت نمایند.

تنظیمات برگه

در این قسمت شما می‌‌توانید تمامی تنظیمات مربوط به برگه‌‌های سایت خود را مشخص نمایید. صفحاتی برای نشان دادن محصولات فروشگاه اینترنتی خود انتخاب کرده و تغییراتی که اعمال کردید را ذخیره نمایید. علاوه بر این می‌‌توانید از این قسمت صفحاتی که قصد دارید افزونه دکان در آن اضافه شود را مشخص کنید.

ظاهر سازی

قسمت بعدی در تنظیمات مربوط به ظاهرسازی فروشگاه شما می‌باشد. در این بخش گزینه‌های متنوعی برای قالب سربرگ فروشگاه دارید که می‌توانید از بین مواردی که برای شما مشخص‌شده است یکی را به‌دلخواه انتخاب کنید. برای اینکه بتوانید قالب سربرگ فروشگاه خود را تغییر دهید کافی است که بر روی سربرگ موردنظر خود در این قسمت رفته و بر روی گزینه‌ی “انتخاب” کلیک نمایید.

علاوه بر این قسمت ظاهر دارای امکانات دیگری نیز می‌باشند، در این بخش شما می‌توانید زمان باز و یا غیرفعال بودن فروشگاه اینترنتی خود را در نوارابزار کناری قرار دهید که برای این کار باید تیک آن را فعال نمایید. همچنین ” فعال‌سازی نوار کناری فروشگاه” نیز یکی دیگر از گزینه‌های موجود در این صفحه می‌باشد.

فرم تماس با فروشنده

قسمت آخر این افزونه مربوط به فرم تماس با فروشنده می‌باشد. قسمت اول با عنوان ” Vendor Can Contact ” که شما اگر تیک این بخش را آبی کنید درواقع این امکان را به فروشنده می‌دهید که با شما در تماس باشد. همچنین می‌توانید برچسب تماس را از این قسمت تعیین کنید و یا فرم تماس را از این قسمت انتخاب کنید.

افزودن محصول توسط فروشنده

برای افزودن محصول، شما به ­عنوان فروشنده ابتدا باید وارد پنل کاربری خود در فروشگاه شوید و از منوی “محصولات”، دکمه “افزودن محصول جدید” را کلیک کنید. سپس صفحه اضافه کردن مشخصات محصول جدید را مشاهده خواهید کرد.

 

  • نام محصول 

  • نام و عنوان محصول را بنویسید.
  • قیمت
  •  قیمت اصلی محصول را وارد کنید.
  • قیمت با تخفیف
  • اگر می­خواهید محصول خود را با تخفیف به فروش برسانید، مبلغ محصول با درنظر گرفتن مقدار تخفیف را در این قسمت بنویسید.
  • تصویر محصول
  •  تصویر شاخص محصول را از کتابخانه پرونده­ های چندرسانه­ ای آپلود کنید. همچنین می­توانید با کلیک آیکن بعلاوه (+)، برای محصول گالری عکس ایجاد کنید.
  • انتخاب دسته محصول

  •  اگر مدیر فروشگاه، دسته بندی­ محصولات را ایجاد کرده باشد، شما می­توانید محصول خود را در یک یا چند دسته مرتبط قرار دهید.
  • برچسب­ ها
  • اگر مدیر فروشگاه دسترسی افزودن برچسب محصولات را به فروشنده­ ها داده باشد، شما می­توانید از این قسمت برچسب­ های محصول خود را اضافه کرده و یا از برچسب­ هایی که وجود دارد استفاده کنید.

 

پس از تکمیل فیلدهای اصلی، دکمه “ایجاد محصول” را کلیک کنید. با کلیک این دکمه صفحه ویرایش محصول که شامل فیلدهای بیشتری برای کامل کردن اطلاعات محصول است نمایش داده می­شود.

 

  • نوع محصول

  • در اینجا می­توانید نوع ساده، متغیر یا گروه ­بندی شده را برای محصول انتخاب کنید.

آموزش محصول متغیر با چند قیمت در ووکامرس

 

  • انتخاب محصول مجازی دانلودی

  •  اگر محصولی که به فروشگاه اضافه کرده ­اید از نوع مجازی دانلودی است با انتخاب این گزینه­ ها، و نوشتن فیلدهای نام فایل، آدرس فایل، تاریخ انقضاء و محدودیت دانلود که در ادامه صفحه ویرایش محصول وجود دارد، اطلاعات محصول دانلودی خود را کامل کنید.

افزودن محصولات دانلودی در ووکامرس

 

در بخش موجودی، با فعال کردن گزینه مدیریت موجودی، مقدارهای آستانه کاهش و تعداد موجودی محصول را مدیریت کنید.

 

  • فروش متقابل
  •  محصولات دیگری که با این محصول جدید مرتبط هستند را در این قسمت اضافه کنید تا در صورت نیاز مشتریان بتوانند با مشاهده همه محصولات که به نوعی به هم ارتباط دارند، انتخاب­ های بهتری داشته باشند.
  • افزایش فروش
  • محصولاتی که در کنار یا برای تکمیل این محصول مثل لوازم جانبی استفاده می­شوند را مشخص کنید. برای مثال اگر محصول اصلی شما گوشی آیفون 12 است، در فیلد افزایش فروش، قاب، کاور و کابل شارژ مخصوص این گوشی را اضافه کنید.

 

در بخش ویژگی با افزودن ویژگی­ های مختلف محصول، مثل رنگ، اندازه، مقدار حافظه، مشخصات محصول خود را کامل کنید.

 

پس از تکمیل مشخصات محصول، دکمه “ذخیره محصول” را کلیک کنید. حالا محصول در وضعیت در انتظار بررسی قرار می­گیرد تا پس از تأیید مدیر فروشگاه، در لیست محصولات به نمایش گذاشته شود.

شما با انتخاب منوی محصولات، لیستی از تمام محصولاتی که تاکنون  به فروشگاه اضافه کرده ­اید و وضعیت آنها را مشاهده می­کنید.

تأیید محصول توسط مدیر سایت

همه محصولاتی که توسط فروشنده ­های مختلف به فروشگاه اضافه می­شوند، باید توسط مدیر سایت مورد بررسی قرار گرفته و پس از تأیید او، محصول در فروشگاه عرضه شده  و مشتریان می­توانند کالا را خریداری کنند